Categorieën
Blog

Orange Insights 1 jaar

Er is er een jarig, HOERA! Orange Insights bestaat inmiddels alweer 1 jaar. Een jaar geleden gingen wij live met als doel om bedrijven te helpen met het verzilveren van kansen die zich vanuit de data voordoen. Een jaar later hebben wij daar al verschillende bedrijven mee geholpen. Voorbeelden hiervan zijn KOFFIEMAX en LOBECO. 

Een jaar geleden was het zover. Na maanden voorbereidend werk was het moment daar dat we onszelf konden lanceren. Niet de ruimte in, richting bijvoorbeeld de Maan of Mars, maar de wereld in. Vanwege corona was het allemaal wat meer op afstand. Er was geen grote tafel, waar een gedreven team zich had verzameld om het officiële moment mee te maken en vervolgens te vieren. Nee, het was allemaal wat meer op afstand. Maar daarmee niet minder bijzonder. Het harde werk in de voorbereiding was vertaald in een mooi producten- en dienstenaanbod, welke u kunt vinden op onze website.  

Afgelopen jaar hebben wij ons flink verder ontwikkeld. Zo werken wij constant aan het verbeteren van onze producten en diensten, om op die manier bedrijven nog beter van dienst te kunnen zijn. Ook leren wij enorm veel van alle gesprekken die wij hebben bij onze klanten. Daarnaast delen wij graag onze kennis die wij opdoen binnen organisaties die zelf aan de slag willen met BI. Kortom, er is veel gebeurt het afgelopen jaar. 

Het is traditie om aan het einde van een jaar terug te blikken. Denk bijvoorbeeld aan oudejaarsdag, waarin veel mensen persoonlijk terugkijken op het afgelopen jaar, en goede voornemens maken voor het nieuwe jaar. Zo kijken wij ook dagelijks, maar zeker op het moment dat wij 1 jaar live zijn, terug. Wij reflecteren op wat wij gedaan hebben, maar kijken tegelijk ook vooruit hoe dingen beter kunnen. 

Wat hebben wij dan van afgelopen jaar geleerd? Wij hebben de kans gehad om bij verschillende typen bedrijven onze diensten uit te voeren. Vaak zien wij dat de behoefte bij bedrijven niet heel erg verschillen van elkaar. Maar in de uitwerking kan het soms nog wel eens verschillen. Wij hebben geleerd consequent met de stakeholders binnen organisaties om tafel te zitten, en met hén te bepalen wat écht belangrijk is voor hen. De implementatie van BI is namelijk geen one-man-show, maar een feest voor iedereen. Input vanuit de beoogde gebruikers is daarbij ontzettend belangrijk, in welke laag van de organisatie deze gebruikers zich ook bevinden. Een van de misvattingen over BI is namelijk dat BI uitsluitend voor (hoger) management is. Wij hebben geleerd dat dit dus níet het geval is. BI kan nuttig zijn binnen iedere laag van de organisatie. 

Als we vooruitkijken naar volgend jaar, wat gaan wij dan schrijven over het tweede jaar van Orange Insights? Hopelijk dat wij weer veel bij klanten op locatie onze werkzaamheden hebben uitgevoerd. Dat zou namelijk betekenen dat corona verleden tijd is, of volledig onder controle is. Daarnaast zullen de ontwikkelingen bij Power BI alleen maar verder gaan. Microsoft heeft er al een aantal aangekondigd. Power BI zal zich onder andere gaan ontwikkelen op het gebied van AI. Met al deze ontwikkelingen is BI allang niet meer iets voor de grote namen in deze wereld, maar is het ook echt bereikbaar voor het MKB. 

Naast de ontwikkelingen bij Microsoft gaan ook wij onszelf verder ontwikkelen. Vanuit input van onze klanten zullen wij onze producten en diensten blijven verbeteren. Wilt u bijvoorbeeld altijd naar uw dashboard kijken zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over de juistheid van de cijfers? Daar hebben wij wat op gevonden, en zullen dat in de loop van dit jaar concretiseren. Benieuwd naar wat dit is? Houdt onze website en LinkedIn pagina in de gaten, en ga met ons mee op reis in de wondere wereld van data!