Categorieën
Blog

De weg naar inzicht

Dat in deze tijd de veranderingen zich in een rap tempo opstapelen mag cliché genoemd worden. Maar staat u er ook bij stil hoe u en uw organisatie zowel nu als in de toekomst bestand zijn tegen deze veranderingen? Heeft u voldoende inzicht in uw organisatie, en kunt u snel inspringen op de veranderende informatiebehoefte? De komende maanden zullen wij verschillende aspecten behandelen die u kunnen helpen bij het grip krijgen op de veranderende wereld.

Zo aan het begin van dit eerste bericht is het misschien goed om onszelf eerst even te introduceren. Wij zijn een groep enthousiaste mensen die binnen Orange Insights bezig zijn om het product Business Intelligence voor u verder te ontwikkelen. Wij willen organisaties verder helpen in de groei door middel van het creëren van impact met data.

Business Intelligence zegt u misschien nog niet zoveel, of u wordt er niet warm of koud van. Of juist wel. Maar Business Intelligence is ‘slechts’ een term. Belangrijker is wat er achter die term schuil gaat.

Als u eens zoekt op Google, dan ziet u dat Business Intelligence vooral gaat om het verzamelen van data en deze vervolgens om te zetten naar informatie. Dit kan op veel verschillende manieren, en er zijn ook voldoende tools beschikbaar om uit te kiezen. Maar welke data heeft u wel, en welke data heeft u niet nodig? Om op die vraag antwoord te geven is het belangrijk om datadoelstellingen te koppelen aan uw organisatiedoelstellingen. De data die geregistreerd moet worden is afhankelijk van de inzichten die u uit uw data wilt halen. Als u beschikking heeft over de juiste data, dan kunt u inzichten uit uw data halen die u verder helpen om ‘in control’ te blijven

Coming up: Performance mananagement